Рэінкарнацыя паходзіць ад усходніх рэлігій. Яна прадугледжвае веру ў паўторнае нараджэнне чалавека, калі яго душа пасля смерці ўваходзіць у новае цела. Гэта значыць, што чалавек можа атрымаць новы шанец у наступным жыцці, калі ў гэтым жыцці не ўсё паспяхова. Вера ў рэінкарнацыю ў апошні час стала даволі моднай (асабліва сярод слаба веруючых хрысціян), аднак гэта супярэчыць абяцанням Бібліі.
Прыхільнікі рэінкарнацыі спрабуюць даказаць, што ў Ізраілі ў часы Езуса існавала вера ў рэінкарнацыю.
Калі Езус спытаў у людзей: «Кім людзі лічаць Сына Чалавечага?», яны адказалі: «Адны – Янам Хрысціцелем, другія ж – Іллёю, а іншыя – Ераміем ці адным з прарокаў» (Мц 16:14). Гэты адказ датычыцца духоўнай місіі вялікіх прарокаў. Людзі не разглядаюць Езуса як увасабленне Яна Хрысціцеля, бо Езус з Назарэта і Ян Хрысціцель былі равеснікамі. Не маглі таксама разглядаць Езуса як увасабленне Іллі, бо габрэі лічаць, што Ілля не памёр (пар. 2-я Цар 02,11). Аднак, у Евангеллі святога Яна «нарадзіцца нанова» (Ян 3.3) гэта не нараджэнне праз наступнае ўцелаўленне, але духоўнае адраджэнне (пар. 1 Пятра 1,3; 1 Ян 3,9).
Калі вучні спыталі Езуса пра прычыну хваробы маладога чалавека: «Раббі, хто зграшыў, ён ці бацькі ягоныя, што ён нарадзіўся сляпым?» (Ян 9,2), ‒гэтае пытанне адлюстроўвае выразную сувязь паміж пакутай і грахом. Прыхільнікі рэінкарнацыі бачаць у гэтым біблійнае пацверджанне, як доказ сваёй праваты ‒ вучні павінны былі верыць, што чалавек да нараджэння, а значыць у папярэднім жыцці, мог грашыць, за што ён караецца ў наступным адраджэнні. Між іншым, гэта спасылка на равінскія мовы пра тое, што дзіця ўжо можа грашыць ў прэнатальным стане. Гэты пункт гледжання рабінаў быў выяўлены, напрыклад, у каментарыях да тэксту аб барацьбе Ісава і Якава ва ўлонні маці (Быц 25, 22). Таксама ў Кумранскіх тэкстах можна знайсці сцверджанне, што Бог стварае некаторых людзей «у нячыстасці» (1 QH 4:29, 15,17). Менавіта ў гэтым духу фарысеі абвінавачваюць сляпога ў тым, што ён быў народжаны ў грахах, і асмельваецца вучыць іх (Ян 9, 34).
Адказ Езуса адназначны – яго пакуты не з'яўляюцца пакараннем за грэх. Бог любіць гэтага чалавека і хоча, «каб выявіліся праз яго справы Божыя» (Ян 9, 3).
Біблейскае бачанне чалавека цалкам выключае рэінкарнацыю.
У Святым Пісанні цела – гэта не проста адзенне, якое скідаюць, каб апрануць новае ў наступным жыцці ці адраджэнні. Гэта таксама не «запасная частка» або турма для ўзнёслай душы, а неад'емнае вымярэнне чалавечай асобы. Таму ў Святым Пісанні чалавека завуць словам basar (цела, грэц. sarks) або nefesz (душа, грэц. psyche). У гэтым сэнсе Евангелле Яна абвяшчае: «Слова сталася целам» (sarks egeneto), каб выказаць рэальнасць таго, што Слова стала чалавекам.
Рэінкарнацыя абсалютна непрымальная для любога, хто вызнае хрысціянскую веру.
Рэінкарнацыя не згодна з вучэннем Евангелля пра тое, што збаўленне ‒ дар Божы ў Езусе ‒ адбываецца на працягу аднаго жыцця. На працягу стагоддзяў Касцёл паўтараў словы Паслання да Габрэяў: «людзям належыць адзін раз памерці, а потым суд…» (Гбр 9, 27). На Фларэнтыйскім саборы (1439) урачыста абвясціў аб тым, што лёс чалавека вырашаецца раз і назаўжды пасля смерці.
Чалавечае жыццё унікальнае.
Рэінкарнацыя была таксама адвергнутая Другім Ватыканскім Саборам (1962-65) у Дагматычнай Канстытуцыі аб Касцёле (№ 48), у якой гаворыцца, што чалавечае жыццё унікальнае. І паколькі мы не ведаем ні дня, ні гадзіны, мы павінны, ідучы за вучэннем Госпада, пастаянна сачыць за тым, каб, завяршыўшы адзіны і непаўторны шлях нашага зямнога жыцця (пар. Гбр 9,27), заслужыць на тое, каб увайсці з Панам на вяселле і быць прылічанымі да благаслаўлёных (пар. Мц 25, 31-46).
Перажываем Вялікі пост. Глыбокую падрыхтоўку да святкавання ўрачыстасці Уваскрасення Хрыста немагчыма ўявіць без сакрамэнту споведзі. Як лепш перажыць гэтую асабістую сустрэчу з міласэрным Богам, звернемся за парадай да ксяндза пробашча Станіслава Мжыглуда SDS.
Дбаць пра стан святыні ‒ гэта клопат парафіянаў. Таму шчыра запрашаем усіх вернікаў на прыборку касцёла, якая адбываецца кожны тыдзень па панядзелках (у 8. 30) і ў пятніцы пасля вячэрняй святой Імшы (у 19.30).
Будзе добра, калі кожны з нас задбае пра стан святыні і дапаможа ў штотыднёвай прыборцы (зразумела, па магчымасці). Няхай Бог вам адудзячыць!
Расклад катэхэз у нашай парафіі на 2022-2023 год
Расклад катэхез:
Падрыхтоўка да Першай Святой Камуніі
(Заняткі распачнуцца з 20 верасня)
1 год – Аўторак 17:20
Серада 17:00
Нядзеля 14:00
2 год –Серада 18:00
Нядзеля 10:00
Нядзеля 12:00
Падрыхтоўка да сакрамэнту Канфірмацыі
(Заняткі распачнуцца з 17 верасня)
1 год – субота 13.00
2 год – субота 14.30
(Заняткі распачнуцца з 24 верасня)
3 год – субота 17.00
Дзеці 4-8 год – нядзеля 12.00 (у кляштары сясцёр эўхарыстак)
Катэхэза для дарослых – пятніца 19.40 (у кляштары сясцёр эўхарыстак)
Смерць - гэта канец людскога пілігрымавання, але разам з тым яна - нараджэнне, уваход у новае, вечнае жыццё, у быццё дзяцей Божых, сабраных у доме Айца. Таму мы кіруемся не да смерці, але да жыцця.
Дамовіцца са святаром аб каталіцкім пахаванні можна ў сакрыстыі.
Навіцыят з’яўляецца часам кананічнай спробы, трываючай адзін год, якім пачынаецца законнае жыццё ў Таварыстве Божага Збаўцы. Мэтай фармацыі ў навіцыяце, якая мае месца ў Багне, з’яўляецца дакладнае распазнанне Божага паклікання, вопыт спосабу ўласнага жыцця ў нашам Таварыстве, а таксама прыгатаванне да складання законных шлюбаў. Навіцыянтам таварышыць у фармацыі ксёндз Магістр навіцыята, які з’яўляецца іх непасрэдным начальнікам.
У часе навіцыята працягваецца людская фармацыя, а таксама паглыбляе адносіны з Богам праз малітву і святыя сакраманты. Паза гэтым навіцыят знаёміць з тэалогіяй і спецыфікай кансакраванага жыцця, апостальскай дзейнасцю сальватарыянаў, а таксама пазнае правілы Таварыства і пачынае ўводзіць іх у жыццё. Асаблівы націск на гэтым этапе пастаўлены на ўсведамленне канкрэтных патрабаванняў, выплываючых з жыцця паводле евангельскіх парад: убогасці, чысціні і паслухмянасці, а таксама форм сальватарыянскай апостальскай дзейнасці.
Для абвяшчэння Слова Божага пакліканы найперш біскупы, святары і дыяканы. У выкананні гэтага абавязку ім дапамагаюць лектары. У супольнасці вернікаў лектары чытаюць Божае слова, тым самым выхоўваючы ў веры дзяцей і дарослых, рыхтуючы іх да годнага прыняцця сакрамэнтаў.
- Я - Пан Бог твой, не май іншых багоў, апроч Мяне.
40. Калі мы выконваем першую запаведзь?
- Першую запаведзь мы выконваем, калі верым у Пана Бога і ва ўсё, што Ён аб'явіў, размаўляем з Ім на малітве, пазнаём Яго праз чытанне Бібліі і на занятках па рэлігіі.
41.Як гучыць другая запаведзь?
- He ўжывай імя Пана Бога твайго дарэмна.
42. Калі мы выконваем другую запаведзь?
- Другую запаведзь мы выконваем, калі імя Пана Бога вымаўляем з пашанаю, калі з пашанаю вымаўляем імёны Маці Божай і святых, калі шануем асвячоныя рэчы і месцы, калі з павагай адносімся да асобаў, пасвечаных Богу, калі адпаведна паводзім сябе ў касцёле.
43. Як гучыць трэцяя запаведзь?
- Памятай дзень святы святкаваць.
44. Калі мы выконваем трэцюю запаведзь?
- Мы выконваем трэцюю запаведзь, калі ў нядзелю і ў прадпісаныя святы дні ўдзельнічаем у святой Імшы, аддаючы пашану Пану Богу, калі ў гэтыя дні не робім неабавязковую працу, калі адводзім час на адпачынак і добрыя ўчынкі.
45. Як гучыць чацвёртая запаведзь?
- Шануй бацьку свайго і маці сваю.
46. Калі мы выконваем чацвёртую запаведзь?
- Мы выконваем чацвёртую запаведзь, калі любім і шануем сваіх бацькоў, слухаемся іх і дапамагаем ім, а таксама калі з пашанаю адносімся да настаўнікаў, выхавацеляў і старэйшых, калі любім і молімся за сваю Айчыну.
47. Як гучыць пятая запаведзь?
- He забівай.
48. Калі мы выконваем пятую запаведзь?
- Мы выконваем пятую запаведзь, калі клагюцімся пра жыццё і здароўе сваё і бліжніх: выконваем правілы дарожнага руху, не курым і не ўжываем алкагольных напояў, не б'ёмся, апранаемся адпаведна надвор'ю, не крыўдзім бліжніх, а таксама калі беражліва адносімся да прыроды.